Twitter zrušil účet British Embassy patřící ruskému zpravodajskému kanálu

02.09.2017 16:02:54

Autor: Jan Vasko

Není to důležitější než krize severokorejských střel, ale zdá se, že zuřivá propagandistická studená válka mezi Velkou Británií a Ruskem se znovu vyostřila. Stížnost britské vlády vedla k pozastavení twitterového účtu, který vytvořil zpravodajský kanál RT podporovaný Kremlem, dříve známý jako Russija Today, jako součást rozsáhlého on-line projektu k oslavě stého výročí ruské revoluce.

Účet @BritshEmb1917, použil znak oficiálního erbu UK Foreign Office na profilu, který se vydával za "oficiální twitterový účet Velké Británie v ruské říši". Byl založen společností RT jako součást projektu #1917Live, jehož cílem je vyprávět příběh ruské revoluce prostřednictvím tweetů v reálném čase ze sítě propojených účtů.

Poté, co byl minulý týden účet pozastaven, mluvčí ministerstva zahraničí řekl: "Upozorňovali jsme Twitter na neoficiální účet, který používal značku HMG bez našeho souhlasu."

Nejspíše by účet zaznamenán zaměstnanci ministerstva zahraničí v Londýně, kteří pak varovali skutečné britské velvyslanectví v Moskvě.

Je zřejmé, že Twitter podnikl kroky k odstranění účtu za porušení uživatelských pravidel týkajících se napodobení.

Ivor Crotty, šéf sociálních médií v RT, během týdne prostřednictvím Twitteru kontaktoval britské velvyslanectví v Moskvě, aby požádal o podporu po pozastavení účtu, což podle něj zabránilo globálnímu sledování zásadního historického hlasu.

"Jsme ochotni udělat vše, co je potřeba, abychom zajistili integritu projektu #1917Live a sdíleli revoluci tak, aby všechno vyhovovalo," řekl a připojil gif ukazující, jak Vladimír Lenin hladil kočku.

"Možná, že Váš hlas by měl být rozdílný a měl by zajistit, aby byl britský hlas pořádně slyšet v inovativním vyprávění # 1917Live."

Vztahy mezi RT a britskými institucemi pravidelně překypí. Minulý rok mluvčí ruského ministerstva zahraničí slíbil odplatu zub za zub proti britským médiím po uzavření bankovních účtů spojených s RT ve Spojeném království. V lednu společnost NatWest zrušila své rozhodnutí uzavřít bankovní účty ve Velké Británii.

Odděleně k tomu dočasný zákaz Facebooku vůči RT v tomto roce na postování obrázků, videí nebo živých přenosů způsobil hrozbu odplaty od ruského státního cenzora.

V září 2015 byla společnost RT pokutována britským regulátorem Ofcom za řadu zavádějících nebo zaujatých programů o konfliktech na Ukrajině a v Sýrii. Zpravodajský kanál je ve Velké Británii dostupný volně nebo na platformách Sky a Virgin.



Zdroj: https://www.theguardian.com/media/2017/sep/02/twitter-suspends-russian-news-channels-british-embassy-account