Novinářka kritická vůči Kremlu byla pobodána v kanceláři moskevského zpravodajského rádia

23.10.2017 17:53:54

Autor: Jan Vasko

Ruská opoziční novinářka byla hospitalizována poté, co byla bodnutá do krku útočníkem, který se dostal do svobodné rozhlasové stanice Echo Moskvy, kde novinářka pracuje. Pobodání Tatiany Felgenhauerové následuje po očerňování rádia státním televizním vysíláním a po řadě útoků, které přinutily další novináře rádia Echo Moskvy uniknout z této země.

Paní Felgenhauerová, dobře známá jako redakční zástupce stanice a kritik Kremlu, uspořádala talk show, když ji neznámý útočník bodl do krku.

Oslepil stráž pepřovým sprejem, než vstoupil do kanceláří stanice a běžel po chodbě tam, kde byla novinářka Tatiana Felgenhauerová, řekl redaktor Alexei Venediktov z novin Novaya Gazeta.

Paní Felgenhauerová byla hospitalizována ve stabilním stavu, řekl.

Fotografie, publikované zaměstnancem Echo Moskvy, ukázaly na podlaze rozstříknutou krev a něco podobného vyskakovacímu noži. Muže středního věku, který byl na fotografiích zadržela policie.

"Útočník nic neříkal, všechno bylo klidné a tiché. Přišel, objal ji a způsobil ji zranění, "řekl zástupce redaktora Sergei Buntman zpravodajské stanici Meduza.

Ruský vyšetřovací výbor otevřel případ jako pokus o vraždu a identifikoval útočníka pouze jako 48letého muže. Ministerstvo vnitra uvedlo, že je cizím občanem a že jeho motivem byla "osobní nenávist".

Státní zpravodajská agentura RIA Novosti uvedla, že je občanem Izraele.

Zpráva agentury Interfax citovala policejní zdroj, který říkal, že zločin není spojen s novinářskou činností paní Felgenhauerové a že to byl pravděpodobně případ "chuligánství". Personál Echo Moskvy však toto vysvětlení odmítlo.

"Osobní konflikt mezi Tanyou a útočníkem je úplným nesmyslem. Tanya ho nezná." "Násilný útok na redaktorku," napsal Toni Samson.

Začátkem tohoto měsíce státní televizní kanál Rossiya 24 očerňovala Echo Moskvy, když tvrdil, že paní Felgenhauerová a další zaměstnanci diskutovali o "posílení kritických médií zahraničními penězi" během setkání s francouzskou organizací Reportéři bez hranic a nadací Roberta Bosche z Německa.

Předtím státní televize Kanál Jedna vysílal pořad ve kterém tvrdila, že Echo Moskvy bylo financováno Broadcasting Board of Governors ze Spojených států. Gazprom-Media, odnož státního plynárenského giganta Gazprom, který vlastní Echo Moskvy popřel, že by rozhlasová stanice měla nějaké finanční nebo jiné vazby na americkou agenturu.

Zprávy Echo Moskvy podráždily mnoho úředníků a zaměstnanci hlásili hrozby smrti.

Yulia Latynina, také kritička Kremlu, která měla show na Echo Moskvy, uprchla z Ruska v září po řadě útoků - neznámí útočníci pustili škodlivý plyn do jejího rodinného domu, zapálili auto a hodili jí výkaly na ulici. Předtím si stěžovala, že je pronásledována a byla jí poskytnuta policejní ochrana.

V článku v listu The Moscow Times paní Latynina uvedla, že Kreml vyvolal nenávist vůči opozici a ztratil kontrolu nad následným násilím. "Není to tak, že by Putin nebo Kreml přímo podněcoval takové útoky ... Posilují" lokální schopnosti těchto lidí "a těmto lidem je udělena volnost k takovým činům," napsala.

 



Zdroj: http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/23/prominent-journalist-news-radio-station-stabbed-moscow/